The Result of Developing Secondary School Students' Public Conscience through Process-Knowledge Management in Thailand

The Result of Developing Secondary School Students' Public Conscience through Process-Knowledge Management in Thailand

การวิจัยครั้งนี้ใช้วิธีการวิจัยประยุกต์และการพัฒนาแบบผสมผสานกับวิธีการวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วม รูปแบบเหมาะสมสำหรับสภาพแวดล้อมบริบท ผู้เข้าร่วมสามารถทำกิจกรรมการเรียนรู้ในรูปแบบการมีส่วนร่วมของการจัดการความรู้โดยใช้แบบจำลองห้าขั้นตอนดังต่อไปนี้ 1) การระบุความรู้ 2) การสร้างความรู้ 3) การอนุรักษ์ความรู้ 4) การแบ่งปันความรู้และ 5) การวิจัยเชิงปฏิบัติการเกี่ยวข้องกับกิจกรรมหลัก 7 กิจกรรมจนถึงกิจกรรมปฏิบัติการซึ่งเป็นการพัฒนาการมีส่วนร่วมของประชาชนในกิจกรรมย่อย 15 กิจกรรม (Homsin, Nawattakorn; Chantarasombat, Chalard; Yeamsang, Theerawatta, 2015)
Homsin, Nawattakorn; Chantarasombat, Chalard; Yeamsang, Theerawatta
International Education Studies, v8 n7 p240-249 2015
This research uses Mixed-Methodology applied research and development together with participatory action research. The model is appropriate for the context environment. The participants were able to complete the learning activities in participatory forms of knowledge management, using the following five-step model: 1) Knowledge Identification, 2) Knowledge Creation, 3) Knowledge Preservation, 4) Knowledge Sharing, and 5) Knowledge Application. Action research involved 7 main activities down to the operating activities, thus developing public participation in 15 sub-activities.
Canadian Center of Science and Education. 1120 Finch Avenue West Suite 701-309, Toronto, ON M3J 3H7, Canada. Tel: 416-642-2606 Ext 206; Fax: 416-642-2608; e-mail: ies@ccsenet.org; Web site: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/es

Publication Type: Journal Articles; Reports - Research
Education Level: Secondary Education
Audience: N/A
Language: English
Sponsor: N/A
Authoring Institution: N/A
Identifiers - Location: Thailand

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

Measuring Impact While Making a Difference: A Financial Literacy Service-Learning Project as Participatory Action Research

การวิเคราะห์ระบบสารสนเทศน์ รร.วัดศรีสำราญราษฎร์บำรุง(แช่มประชาอุทิศ)