Measuring Impact While Making a Difference: A Financial Literacy Service-Learning Project as Participatory Action Research

Measuring Impact While Making a Difference: A Financial Literacy Service-Learning Project as Participatory Action Research

บทความนี้อธิบายถึงโปรแกรมการเรียนรู้การบริการด้านการรู้หนังสือทางการเงินซึ่งทีมนักศึกษาธุรกิจระดับปริญญาตรีเสร็จสิ้นในขณะที่ทำตามมุมมองการวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วมในการวางแผนการดำเนินงานและการวัดเหตุการณ์การรู้หนังสือทางการเงินสำหรับนักเรียนมัธยม วิธีนี้เหมาะกับวรรณคดีเรื่องจริยธรรมการรู้หนังสือทางการเงินและการเรียนรู้การบริการและเป็นตัวอย่างที่แสดงให้เห็นถึงวิธีการรวมมุมมองการวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วมเข้ากับการริเริ่มบริการการเรียนรู้ทางการเงินในอนาคต
(Jones, Ray; Petrie, Jennifer; Murrell, Audrey, 2018)

Jones, Ray; Petrie, Jennifer; Murrell, Audrey
Journal of Service-Learning in Higher Education, v8 Oct 2018
The growth of service-learning as an educational approach in colleges and universities has led to the use of more advanced pedagogical techniques in service-learning programs. This article describes a financial literacy service-learning program that a team of undergraduate business students completed while following a participatory action research perspective in the planning, implementation and measurement of a financial literacy event for high school students. This approach fits in the literature on ethics, financial literacy and service-learning and provides an illustrative example of how to incorporate this participatory action research perspective into future financial literacy service-learning initiatives.
University of Louisiana System. 1201 North Third Street Suite 7-300. Baton Rouge, LA 70802. Tel: 337-482-1015; Fax: 337-482-5374; e-mail: service@louisiana.edu; Web site: http://journals.sfu.ca/jslhe/index.php/jslhe
Publication Type: Journal Articles; Reports - Research
Education Level: Higher Education
Audience: N/A
Language: English
Sponsor: N/A
Authoring Institution: N/A

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

The Result of Developing Secondary School Students' Public Conscience through Process-Knowledge Management in Thailand

การวิเคราะห์ระบบสารสนเทศน์ รร.วัดศรีสำราญราษฎร์บำรุง(แช่มประชาอุทิศ)